A közösségi marketinggel foglalkozók számára nem mellékes, hogy kik azok a felhasználók, akik hatással lehetnek a többi userre, akik véleményeik által befolyásolják a többiek döntéseit.

A evangélisták felkutatása, azonosítása és véleményük megismerése a közösségi oldalakat üzleti célból használó cégek, marketingesek számára elengedhetetlen, hiszen egy-egy nem megválaszolt negatív vélemény a véleményvezérektől elegendő lehet a márka imidzsének eltérítéséhez, a termékhez negatív érzelmi tartalmak, attitűdök hozzákapcsolásához.

Honnan tudhatjuk meg, kik azok a "suttogók", akiknek egy adott termékkel, márkával kapcsolatos véleményére érdemes odafigyelnünk a közösségi médiában?

 

Erre a kérdésre keresték a választ a PriceWaterhouseCoopers munkatársai is, akik a kutatásaik alapján a következő mérőszámokban határozták, meg kik azok, akiknek közösségi média kommunikációjára marketingesként érdemes figyelmet fordítanunk, mert "suttogásukkal" nagy tömegeket, fontos véleményvezéreket képesek befolyásolni:

 1. Mennyiség

  • Az eddig közösségi média megnyilvánuláshoz képest milyen arányban kommunikál valaki az adott termékről, márkáról?

2. Hangnem

  • Milyen hangnemet használ kommunikációjában: pozitív, negatív, vagy semleges?

3. Elérés/lefedettség mértéke

  • Mennyi további beszélgetést, hozzászólást generál a bejegyzés?

4. Autoritás, reputáció

  • A termékkel kapcsolatban nyilatkozó milyen rangot, reputációt élvez a közösségben? (Mennyi ismerőse van, azok milyen befolyással bírnak másokra, mennyire fogadják el a véleményét?)


A "suttogások" mérése bepillantást enged az egyéni felhasználók véleményébe, befolyásuk mértékébe, illetve segítségével következtethetünk arra is, hogy milyen gyorsan alakulhat egy ki egy trend, terjedhet el egy vélemény. Segít feltérképezni és megtalálni a véleményvezéreket, a kialakulóban lévő trendeket.